Solskenshistoria

Ja, denna dagen har ju inte varit sådär jätte speciell, ända tills nu ikväll. Så idag blir det inte så mycket mode, kanske lite för jag har hittat en jättesöt kjol (men vet dock inte om den finns kvar i butik). I alla fall så skulle jag ju ta mig hem från konfan med buss och tåg, vilken är så härligt. Man gör INGENTING en stund, och det är härligt!

Först missade jag bussen till svedala, och nu i efterhand så var det tur. Men jag tog i alla fall 146 i stället till malmö.  Och glömsk som jag är hade jag glömt varirfån tåget gick, så jag gick in på pressbyrån och frågade, men dom visste såklart inte. Så jag gick ut för att försöka leta reda på vart ifrån tåget gick och då kommer en tjej springade bakifrån och börjar prata med mig. Och blir ju rätt paff men skitglad, jag älskar alla dessa utåtriktade människor som vågar sig på fattimans guld. Och för alla er som inte vet vad det är så ska jag berätta det för er.

Min mamma berättade det för mig och jag har verkligen fått det på hjärnan. Jag tänker på det hela tiden, och det gör mig till en bättre människa. Fattimans guld är som ett ''karmakonto''. Allt bra man gör får någon annan, sätts in i karmakontot eller vad man nu ska kalla det. Till exempel hjälper en gammal dam över gatan, då sätts det in en viss karma summa på kontot och  det kan tas ut senare i livet. Eller om du betalar personen som råkar stå framför dig i köns buss biljett när den inte har pengar. Då kanske någon bakom dig betalar din bussbiljet nån annan dag?

Men idag så har denna personen som jag träffade verkligen förgyllt min lite för vanliga dag. Ska jag vara ärlig så fantiserade jag mig bort mig lite för mycket och fick för mig att hon var.. typ en ängel eller något eftersom hon helt plötsligt försvann efter att hon visat var tåget skulle komma. Men jag var ju så nyfiken så jag gick ju såklart och kollade om hon verkligen VAR borta, och det var hon ju inte men jag tog tillfälet i akt och började prata med henne, först och främst för att säga tack men hon visade sig vara så jäkla härlig människa.

Men detta är ju faktist en modeblogg, så nu ska vi snacka lite om det (:

Jag blev HELT kär i denna kjolen, men jag sparar till tyget som jag ska ha till klänningen ^^


Hoppas jag får tillbaks min telefon så ni får lite bilder snart!

I alla fall så måste jag bara säga hur skönt det ska bli att vara fri från läxor i två vecka!



Ha det bra, och jag hoppas Cissi (rätta mig för det såg inte rättstavat ut) läser :3


Kommentarer
Postat av: Ichigo

Så du syr :D Vad snygg kjol gud vad bäst du är ;P Det vill jag också kunna, ska sy lolita kläder i skolan :D Borde sy hemma! Bra ide :D Ska sy kläder !

2010-04-24 @ 21:52:24
URL: http://secretplanet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0