Make-up

Jag vet att jag inte lade in något inlägg igår, men jag blev helt inne i en bok jag hittade på bibloteket. Och det var tur att den var så kort för annars hade jag inte hunnit plugga. Som jag säkert har sagt 100 ggr tidigare har vi SJUKT mycket läxor nu. Och så var jag tvungen att lämna in min telefon till lagning och då fick jag världshistoriens snyggaste telefon. Nej men min farmor har lika dan. Och det säger ju nästan sig själv. Eller? Så därför kommer bilderna på mina små shoppingrunder inte bli några på max 15 dagar. Men jag ska tömma kameran så snart som möjligt så att jag ska jag ta med den istället. Men nu ska jag börja på ansikte eftersom jag inte gjorde det igår. Kommer KANSKE ett till inlägg ikväll, om jagf har tid och lust vill säga.

En bra grund är ju att alltid ta bort sminket, annars kommer huden ta stor skada och du får
1. Mer finnar
2. Rynkig hud när du blir äldre (jag vet att alla får rynkig hud men man får mer och snabbare om man inte tar bort det)
3. Svårare att applicera nyttsmink dagen därefter
4. Filkig hud.

Men man måste ju ha något smink att ta bort också.

Huden är ju ''grunden'' till en snygg och naturlig look, för har man röda prickar i hela huvet och flammig hud kvittar det nästan hur fina läppar elelr ögon man än har. Ibland vinner de onda ändå. Men det är inte alls svårt att fixa en snygg hud. Bara man gör rätt så LOVAR jag att det blir bra. Ska fixa lite ''step by step bilder ikväll så nu får ni nöja er med några allmäna tips om vad man ska andvända för att få det bästa resultatet.

1. För att få det bästa resultatet andvänd en sminkborte eller svamp. Inte fingrarna eftersom det kan bi väldigt ojämt och sträckigt då. (För alla som inte vet är en sminkborste unjefär som en puderborste fast man andvänder den till att ta på foundation)
2. Man ser inte mer solbränd ut för att man har helt för mörk foundation. Det verkar folk tro, men det sabbar bara resten. Samma som om man haft röda prickar i hela huvudet. Vill man se mer solbrun ut så fixar man ett solpuder i en mörkare färg än du har, inte helt för mörk men unjefär 1-3 nr mörkare beroende på vilket märke du tar. Och sen tar du det tunt tunt på halsen ända ner till där tröjan börjar och på kindbenen, näsan, hakan och pannan i ett tunt lager så får man den där lystern som alla pratar om.
3. Tar man förmycket foundation blir det också bara fel. Börja med lite i hela ansiktet, ser det förlite ut ta lite mer. Och så hålelr du på tills det ser 100%naturligt ut. Tar man helt förmycket från början är det stor risk att man ser spaklad ut och stel. Lite i taget, så enkelt är det.



Skriver mer ikväll. Pöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0