Hår

Okej, rubriken kan misstolkas men ja, somsagt så börjar ''från topp till tå'' just precis nu. Och eftersom håret är längst upp så börjar vi helt enkelt med det.

När du träffar en ny människa kollar du ju den nya människan i ansiktet. Och runt ansiktet stitter ju håret, så det gör ju en rätt stor del av ''första intrycket''. Och det vill man ju ska vara bra, right? Men i alla fall, i vår så är det väldigt blandade hårmoden, inte så som det var förra året. Då var det rakluggen som var aktuell. Och förrförra var det page. Jag är ju som jag är och en gnutta efterbeliven kan man tycka, eftersom jag har båda raklugg och page. Gammalt, men jag trivs i det och det är anorlunda. Det tycker jag är en av de viktigaste sakerna i stil och så, att sticka ut och VÅGA vara sig själv. Men nu tappar jag ämnet. Hår, just det. Det stora svallet är väll det som har framträdigt lite. Och hårförlängning. Men det är ju bara en konsikvens av förrförra årets mode. Då klippe alla av sig håret, och nu ska man ha långt, och så for växer inte de flesta hår.  Men tips till alla med hårförlängning: SÄTT PÅ DEN ORDENLIGT! För annars ser det ju så falsk ut. Och syftet är ju att det inte ska se fejkat ut. Right?

Ett annat tips till alla som vill ha lute vårkänsla i håret med hjälp av blonda slingor. Det är skitsnyggt, det håller jag med om, men om du inte är van, gör det hos frissan. För tro mig, det är inte värt det om det blir fail. Antingen trillar allt håret av. Inte snyggt. Eller så blir hela håter KNALL oranget, och det är inte speciellt snyggt det heller. Rödhåriga är som har färgat det med henna eller har det naturliugt tycker jag därimot är jättefint på de som passar i det. Men missfärgning är dock inte det. Och tro mig, det är ett helvete att få håret normalt igen. Jag gick igenom det för unjefär ett år sedan, och inte förräns nu är det normalt igen. Så gör det hos frissan.

Det finns väldigt mycket man kan göra med hår. Hårkonst till exempel. Man lixom skulpterar hår till figurer eller vad man ska säga, här kommer lite bilder på så kallat hårkonst



Som ni ser är der en hund på den ena tjejen och en elefant på den andra. Erkänn, det är GRYMT coolt :3


Det får vara allt för idag tror jag, och ni får troligen klara er utan mig över helgen. Pöss (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0