Hår- Forts

Egentligen tänkte jag skriva om smink och sånt men min kära vän emilia tyckte att det behövdes mer. Så här kommer lite shampo tips, hårinpakningar, upsättningar och sånt.

Innan, för några år sedan var det ju modernt med det slitna matta håret som i allmänhet såg ut som morgonrufs. Och det är ju inte svårt eller hur? Det som är svårt är att få tillbaka kvaliten på det. Så det är bara att kämpa på tjejer.  Här kommer tio tips för ett finare, glansigare och fräschare hår.


1. Tvätta inte håret varje dag om du inte har väldigt fettigt hår. Och har du det andvänd fettshampoo. Varannan dag är mycket skonsammare mot håret!

2. Andvänd hårinpakning minst en gång i veckan för att få en lättare fluffigare volym på håret. Det blir mycket mer lättstylat och i allmänhet finare.

3. Andvänd örngott i satin om ditt hår är väldigt tunt och skört. Satin framkallar inte lika mycket friktion som bomull och det kan rugga upp det yttre på håret.

4. Testa dig fram långsamt och se vilket märke som passar just dig

5.När du väl har hittat det du tycker om, andvänd det i måtliga mängder. Bara för att det är ''bra för håret'' betyder inte det att  håret tål allt.

6. Har du långt hår, sätt INTE upp det på nätterna så klyvs inte topparna lika fort

7.  Plattar du håret eller fönar det, andvänd värmeskydd, det skadar mer än du tror att platta håter varje dag utan skydd.

8. Bara för att något är svindyrt behöver det inte vara bra, även om det KAN vara det. Köp saker med kvalite, och kvaliten ligger inte i priset.

9. Gör lite förändringar med håret då och då, byt sida på benan eller sätt upp det på nått anorulunda sätt. Förändring förnöjer

10. Andvänd inte hårsnoddar med metalklämmor, det skadar håret. Andvänd istället helt övertäckta snoddar.



Själv följer jag inte alla mina sunda råd, men jag har gjort det, och snacka om att man får fint hår!



 En personlig favorit är tresemmés styling och shampo. Fast jag andvänder det för färgat hår (:

Ha det bra och sov gott, bilder från prag kommer imr ist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0